Alla inlägg under juli 2009

Av Elisabeth - 31 juli 2009 20:01

JAG HAR INGET ATT STICKA!!!!!!


Har ni sett mina ideer springa förbi, så hejda dem och retunera dem omgående till mig på denna blogg!!!



Annars?

Maken bakar pizza, MUMS!!
Barn som kollar på tv

det regnar

det är fredag


(..och jag har inget att sticka... sa jag det??)




Av Elisabeth - 31 juli 2009 14:15

Min älskade mormor. .

Är den som lärt mig att sticka, och där jag kan sitta en hel dag och bara vara!! Suverän på mönsterstickning, har stickat till alla barnbarn (19 st ), och barnbarnsbarn(Tror att det närmar sig 15 st)...

På bilden håller hon på att nysta garn till tant Valborg. (Som på ett fint sätt talade om att hon vill ha en väst stickad... ;) )
Valborg är en fena på virkning, men är inte förtjust i stickning....

Av Elisabeth - 30 juli 2009 12:24

Så smidigt blir det att sticka med de korta stickorna!!!

Och scarfen?

Tja, den tar sig - enkelt att komma ihåg mönstret och ha med sig som projekt i väskan.
Fundera fortfarande på ett annat projekt med men vi får se vad det blir..

Av Elisabeth - 29 juli 2009 19:25

Blir så trött på at sticka på långa stickor, när man bara har minimalt med maskor, så nu har jag försökt att göra egna, korta... ;)

Köpte TRÄKULOR, och letade på udda strumpstickor - (ni vet sådana där som man bara har tre, eller ev fyra av..), tog SILIKON (enligt maken så ska det funka) och nu ligger fyra par korta stickor på tork!!


Vi får se hur det funkar...

Av Elisabeth - 29 juli 2009 14:19

Nytt projekt!

En scarf i TILDA MULTI garn(Ett bomullsgarn)

Inte alltför avancerat, men ändå lite roligt...


Letar för fulla muggar efter ett lite större projekt också, då jag gärna håller på ett par stickningar åt gången.
Någon som har nån ide?

Av Elisabeth - 28 juli 2009 22:42

Har lådorna fulla med garn, pärmar fulla med mönster - ändå har jag inget att sticka!!

Känns det igen?

Hjärnan går på högvarv, och jag bläddrar fram och åter i mönster, känner på garn,funderar...

Kommer garanterat att drömma om garn/mönster (inte monster iallafall...) i natt.

Tur att det är några veckor kvar av semestern, och att det regnar så jag med gott samvete kan vara inne och njuta av ...

..våndan att inte ha något att sticka....


Av Elisabeth - 28 juli 2009 14:12

I väntan på idé till annan stickning, så blir det ett par vridna sockor, i samma garn och färg som koftan.

Av Elisabeth - 28 juli 2009 12:06

Äntligen klar!
Fick inte riktigt till spetsmönstret när jag skulle sticka ärmar och krage, så jag valde efter många våndor att virka en kant i stället..

Kattknapparna har Zimon (10åringen) valt!!

 Garnet heter "FREEDOM GOURGEOUS" och är beställt från GARNTJÄNST, och är underbart att sticka i.(OBS! Finns i två tjocklekar!!)


Nu ska det inventeras bland mönster för att något nytt projekt....


Kram

ps.... naturligtvis så är denna kofta till salu.... ;)

Skapa flashcards