Alla inlägg under oktober 2009

Av Elisabeth - 17 oktober 2009 09:33

Ledig som sagt...

Ska snart åka ner till ett loppis, samt till en secondhandbutik..

Kolla efter lite fynd inom stickvärlden!!

 

Har MASSOR av garn, MASSOR av mönster, men har gömt inspirationen.

Har ETT UFO(rekord) och inget mer...

Måste ju ha flera saker på g, så det händer nått!!

 

Uppdatering kommer..


 

Av Elisabeth - 16 oktober 2009 18:15

Fredag.

Ledig i helgen.

Folkraceänka i morgon, och innebandypremiär på söndag.

Detta innebär???

STICKNING PÅ LÖRDAG

---

HELA DAGEN!!

 

Väntar på paket än...men det är ju på väg nu...

 

Kram

Av Elisabeth - 12 oktober 2009 18:33

mitt liv känns som om det är ett stort kaos bara...

tonårsbarn som strular

  • en make som jag älskar högt, men mår inte bra pga misskt diabetes samt arbetslöshet
  • det eviga problemet: Pengar..
  • Konstant trött
  • Massor att göra, men har ingen ork...

Vad gör man då?

Man biter i hop och fortsätter som klockan-- går vidare, vare sig man vill eller inte..

Dessutom längtar jag efter ett choklad/garnpaket-

hoppas att det kommer snart!






Av Elisabeth - 8 oktober 2009 21:35

Den här dagen SUGER FETT som mina barn skulle säga...

Säger upp mig som människa, mamma och fru med start NUUUUUUU!!!!

  

Av Elisabeth - 6 oktober 2009 16:21

Paketet har idag avgått mot Finland!

Hoppas att det blir bra, och att hon blir glad!!

Flört


Dessutom hämtade jag ut ett paket med grönt och blått garn som kom från TRADERA.

Tror att jag är beroende av Tradera....

Maken muttrade nått om garntokig - det tar jag som en komplimang...


Av Elisabeth - 5 oktober 2009 19:12

Att hitta en bra kartong, är inte det lättaste.. speciellt när det ska skickas en liten bit, får inte väga för mycket och vara bra att packa i... Funderar vidare, och kollar om det finns nått i skåpen Obestämd


Annars har jag vunnit en auktion på Tradera(nu igen), fast denna gång med en bok!! En stickbok Av

LENA NESSLE- Sticka på ditt eget vis!

Verkar vara en lite rolig bok med lite andra sätt att tänka

Tror att det blir mycket stickat under granen i år...Tungan ute


Har börjat med maken sockar i jojobagarnet...gör dem lite annorlunda i skaftet, men det blir nog bra. Dessutom hann jag i helgen att sticka en Basker i svart åt mig själv. Enkel, med enbart slätstickning -Kul var det i allafal!


Nu ska vi natta barn, och ta en kopp kaffe innan det är dags för att krypa till sängs!

Ha det bra, mina vänner.

KRAM!!!

Skrattande


Av Elisabeth - 4 oktober 2009 15:56


Det regnar... En helt enkelt PERFEKT stickdag...

vad gör jag??

Sitter vid datorn och tar mig ingenstans!!

SUCK...Skrikandes

Av Elisabeth - 2 oktober 2009 16:05


Har idag funderat och klurat lite på vad som ska skickas till min "Bytesvän"...

Garnet var väl inte allt för avvancerat- förutom att välja något....Kunde ha valt allt som fanns på platsen!

Värre var/är det med chokladen av "God kvaliteé...."

Vad i hundan klassas som god?

Har dock hittat, men det är inte allt för enkelt om man vill försöka hitta på nått som man själv kan tänka sig...

Jag tror att jag är nöjd...men man vet aldriig vad helgen bär med sig.


Annars för dagen med sig lite funderingar på olika saker.

Repade upp mössan i mönsterstickning i går, eftersom det blidde FEL!!

Har även införskaffat vackert garn som man bara klappar på i bland...

Nu ska man hitta det där man bara

MÅSTE sticka!!!


Maken plockade en STOR påse med trattkantareller igår- måste rensas idag...

Ha en trevlig eftermiddag..

KRAMAR

Ovido - Quiz & Flashcards