Alla inlägg under november 2009

Av Elisabeth - 20 november 2009 18:19

Detta fanns att hämta idag!

SPÄNNANDE!

 



Av Elisabeth - 16 november 2009 17:58

 

Jag har fått en kompis i tre månader!!

 

Nu ska det kluras och funderas vad man kan skicka till min vän i ......

 

H*n är en väldigt duktig och ambitiös hantverkare,

så det blir svårt att hitta på nått som man vill ska bli riktigt så där....

 

WOW!

 

 

 

Själv längtar jag efter att få paket, och få klura lite vem som är

min snälla givare!!

 

 

 

Av Elisabeth - 15 november 2009 19:24

Veckorna går...

Känns som om det är måndag och fredag hela tiden!

 

Helgen har gått i slappartecknet - SKÖÖÖÖNT!!

Fått en del stickat, och bara myst...

 

Ha en trevlig vecka nu!

 

  

Av Elisabeth - 14 november 2009 18:51

Efter att avverkat 3 par halvvantar/pulsvärmare så går jag in på bebissockor nu...

Enkla, små raggsockor..

Har stickat 3 par, inne på det fjärde nu.

Går fort, dessutom så blir jag av med lite halva nystan som har samlat sigi lådan...

Blir bra till julklappar!

  

 

Dessutom så har jag påbörjat en kofta åt mig själv!

I senaste nr av Allers finns det en kofta med ett mohairgarn som heter "DOLLY" (av alla namn...)

Den koftan, och det garnet..fast i blåa nyanser!!

Mjukt, skönt och lite kul....även om jag inte gillar mohairgarn att sticka i.

 

Nu väntar vi på att maten ska bli klar - köttfärsbiff med pepparsås, potatis och sallad!!

 

Ha en trevlig kväll - det ska jag ha genom att kolla lite bloggar,äta gott samt fundera lite på utlottning för att muntra upp i höstrusket!!

Håll lite koll i framtiden, så kommer det nått här på bloggen!!

 

Kram



Av Elisabeth - 13 november 2009 23:01

Jag gillar INTE vintern...

Kallt, äckligt och huuuuu...

Enda braiga med vintern är att man kan boa in sig och...

japp

  


STICKA!!!

 

Av Elisabeth - 12 november 2009 18:36

Eftersom jag stickar en del, och inte använder allt, å försöker jag att sälja en del.

Men va svårt det är att sätta pris!!!!!!

 

Vad brukar ni ta? Och hur motiverar man priset på stickat? jag har jättesvårt med det!!

 

Tips emotages tacksamt!!

 

  

Av Elisabeth - 11 november 2009 06:40

Kan man vinna här!!

 

  

 

Det är ANN som lottar ut igen..

Av Elisabeth - 9 november 2009 13:40

 

Har tagit beslutet att vara med så... Här kommer svaren på frågorna:

 

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
Är förtjust i ullgarn, men är inte omöjlig med något - så länge det är ett roligt projekt så funkar allt!

2. Vilka är dina favoritfärger?

Mustiga färger,(Gärna i rött, grönt och gult) men samma sak här -projektet gör allt fint!

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Nää


4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)

Har nyss upptäckt hur smidigt det är med rundstickor...Önskar mig ett KnittPro set i julklapp! annars tar jag det so finns hemma!

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?

Jag är mellan ny och mellan... Har stickat ett tag men först nu vågar jag testa mer olika saker

6. Dricker du kaffe? Te?

Beror på humör, men hösten/vintern går det bäst med te!

7. Är du allergisk mot något?
Näää om man inte räknar med vintern då...


8. Vilken slags musik tycker du om?
pop, rock reagge, schalager....

9. Favoritgodis?

Bilar...och choklad- gärna med smaker...

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Phooshop när det faller på


11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...

Beror på - är periodare

12. Prenumererar du på någon sticktidning?

Näpp

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?

jaa...en vacker sjal! Finns så mycket men så svårt!!

Sockor med vackra mönster!

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?

15,5 cm...har smala handleder

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?

Ja

16. Stickar du sockor?

Ja, enkla sockor..

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)

stlk 37(smala fötter så i bland även 36-36,5)

18. När fyller du år?

23 maj

19. Stickar du med pärlor?

har aldrig gjort det men...

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Historiska romaner,biografier, faktaböcker går också bra

Andra intressen är katter! har två bengaler som styr här hemma, samt två älskade huskatter!


Skapa flashcards