Alla inlägg under december 2009

Av Elisabeth - 31 december 2009 22:36

Jag önskar er alla ett gott

 

 

2010..

 

 

Ha det bra!

 

  


Av Elisabeth - 30 december 2009 13:25

Dagen började bra, med 24 minus och en bil om vägrade starta...

8 mil till ortopeden...

Tur att mamma och pappa finns!

 

Väl nere( med två minuter till godo) så blev jag avgipsad och röntgad på nolltid -

SEN

..Fick vi vänta och vänta...

 

För att så småningom få dommen -

INGEN FRAKTUR!!!

 

dr kunde nästan ha fått en puss av mig på plats, så

skönt var det!!

Däremot en kraftig stukning/muskelbristning då jag är svullen

och öm än.

Vila tills på måndag, belasta till smärtgräns och börja jobba sedan MED handledsskydd och fotledskydd..

 

Jag är SÅÅÅ GLAD(!!!!) att jag blev av med gipset och kan komma igång med allt igen (Läs med stickningen..)

        

Av Elisabeth - 29 december 2009 17:33

Har jag fått från min hemlis!!!!

Bild kommer senare...

Två söta änglar, och två nystan Drops Delight!!!

 

Genast blev dagen bättre!!

 

Måste bara klura mera vem du är.....

 

MMS-bloggning  

Av Elisabeth - 29 december 2009 14:10

14:10

 

Allt  e trist just nu...

längtar tills jag kan sticka igen!

Vid datorn kan man ju inte sitta hur mycket som helst, eller hur?

Städa? Svårt...

Spela Wii? lite svårt det med..

 

Dessutom med handen som knölar till det..

 

Nää, nu får det vara NOG!!

 

Läser massor av bloggar, och blir så impad av allt ni producerar!!

 

Mitt mål för 2010 blir att sticka en REVONTOULI..

 

Bara tomt pladder för att fördriva några minuter

 

Klockan?

Tja...

14:15

  

Av Elisabeth - 28 december 2009 09:36

Han däruppe städar -
han skakar då  om dunkuddarna ordentligt!!

 

Tycker att det räcker med snö nu...

 

Julen då?
tja, vi lever och det är ett helt år kvar till nästa.
Barnen var nöjda, trots att det inte var massor av paket.

 

Nu laddar jag inför ortopeden på onsag och hoppas på
ett bra besked så gipset åker av...

kram

 

  

Av Elisabeth - 23 december 2009 18:53

Har konstaterat att det blir jul, vare sig jag vill eller inte...

 

Så, mina vänner:


GOD JUL!!!


Kram

  

Elisabeth och familjen

  

Av Elisabeth - 22 december 2009 10:18

Skulle då försöka göra nått till jul,då jag nu är hemma ändå...

Knäcken....brändes

Bountys ....gick inte att rulla

Två missar av två möjliga...

Lika bra att inse -

Med handen i gips kan man inte göra allt...

Hur mycket man än vill...

 

En sådan enkel sak som att bädda -

kan inte dra lakanet själv...

 

MEN..

Jag försöker iallafall...

 

Sticka går inte heller - jag har provat. 

Funderar på nån uppfinning för att fixa det.

 

dansa kanske jag kan?

 

  

Av Elisabeth - 19 december 2009 16:43

Känner mig som en trotsig 3åring...

Hela höger hand är i gipspaket - och allt tar MINST 10 min extra att göra...

Allt gör ont, och alla frågar

" ska du ha hjälp?"

Då kommer hornen fram i pannan:

     

JAG KAN SJÄLV!!!!

Som om det inte va nog, så måste jag ha kryckan som stöd vid längre turer.."

 

Sen alla dumma komentarer:

"Kan du inte stå på benen?" (Det var HALT....)

"Tant börjar bli gammal" (Har tanter ensamrätt på att ramla?")

"En rullator kanske?"(Man kan ramla ändå...)

"Har du vart på julfest?" (Då hade jag garanterat INTE ramlat...)

 

min favvo just nu är:

"Det finns enklare sätt att få vara ledig på, det vet du va" (Nähä....)

Det värsta av allt är att jag inte kan sticka..

Tänk om det är så illa att det blir gips i tre månader!!!

(Båtben är tydligen svårlläkta...ska på röntgen om ca tre veckor - är det av så blir det MINST tre månader i gips....)

 

Nästa problem: försök att hitta en vante som passar en hand med gips!!!!

En varm vante...

Har ju ingen som kan sticka i min närhet mer än mormor...

 

  

 

Skapa flashcards