Alla inlägg den 26 september 2010

Av Elisabeth - 26 september 2010 11:03

Just nu är mina favoritgarner:

 

  • FAME RAND- ett härligt garn att sticka i, med härliga färger!!
  • FAME TREND -Vackra färger, dock ojämt spunnet.. Passar kanon till spetssjalar tycker jag.
  • ZAUBERBALL - Får många minus för det har vart många knutar i de nysta jag har haft. Just nu är det dock helt ok. Färgövergångarna är UNDERBARA!!
  • KAUNI - Älskar jag, även om det är stickigt..
  • DROPS DELIGHT- Ojämt spunnet, men härliga färger... Passar till sjalar

VILL PROVA:

 

  • HEAVENS  HAND
  • COLINETT JITTERBUG
  • NORO

 

Vidare vill jag prova att sticka i merinoull...

Men det finns ju så mycket!


(Jag har alltså inte sorterat några mönster än...utan fastnade framför denna maskin som visar alla möjliga vackra garner!!)


Av Elisabeth - 26 september 2010 09:11

Om fyra dagar åker

 jag och maken och ett par kompisar 
 

till Göteborg!

Det ska bli skönt att komma iväg,

och ladda alla batterier!


--------------------------------

        

Vidare?

Tja, jag har fixat garnpaket,

skulle behöva kolla genom/städa imina garner,

Komma igång med något annat än sockor

och få lite ordning bland mina

mönster..

De flesta finns i pärmar---

MEN

 (och ett stort men..)

Det finns en enorm hög i en plastmapp

som skulle behöva på ett eget hem i pärmarna.

Motivationen då?

Den finns INTE!!!

  

Jag har inte alls någon lust med detta!!

Tar nog en kopp kaffe eller två ,

petar i mig piller

(vem vet- det kanske är

motivationspiller???)

och

funderar lite till..

     

Tjo på er!

 

Skapa flashcards